SZABADSÁG MOZGALOM
Bejelentkezés
Felhasználónév:

Jelszó:
SúgóSúgó
Regisztráció
Elfelejtettem a jelszót
 
JOGI FÓRUM TÁMOGATÁSA
 
Menü
 
2011. ÍRÁSOK
 
2013. ÍRÁSOK
 
2015. ÍRÁSOK
 
2017. ÍRÁSOK
 
2019. ÍRÁSOK
 
2021. ÍRÁSOK
 
2023. ÍRÁSOK
 
CION JEGYZŐKÖNYVEK
 
TANMESÉK
 
Bármi legyen, maradj meg, Magyarnak..
 
2013. március 26., 13:26 A magyar történeti (történelmi) alkotmányról

 

A magyar történeti (történelmi) alkotmányról

2013. március 26., 13:26

 

Hazugság, amit Kásler Árpád a „Történelmi Alkotmány” jogfolytonosságának helyreállításáról mond. Amit tenni akar, annak semmilyen joghatása nincs, semmilyen következménye nem lesz. Nem áll helyre tőle a történeti alkotmány jogfolytonossága. Ezért az általa meghirdetett rendezvény az elejétől kezdve csak félrevezetés, időhúzás, a jogellenes hatalom ellen tenni akaró emberek értelmetlen dolgokkal való lekötése. Hogy addig se a néphatalom létrehozásáról, az önrendelkezés helyreállításáról gondolkozzanak.

 

Megpróbálom röviden és tömören elmondani a lényeget, (bár nem lesz könnyű) és akkor remélhetőleg megértik, hogy miről beszélek.

 

Terület, és a terület felett külső szuverenitással (azaz senki mástól nem függő hatalommal) illetve belső szuverenitással, azaz maga felett mástól nem függő döntési joggal rendelkező nép. Ez a kettő kell egy alkotmányhoz, és ezen a területen a nép által létre hozandó államhoz. A történeti alkotmányt a Kárpát-medence fölött szuverenitással rendelkező, a nemesség által megjelenített magyar nemzet alkotta meg közel 850 év alatt. A magyar nép több ezer éves, nyelvében, dalaiban, népmeséiben és mondáiban, használati tárgyaiban és azok díszítésében meglevő szellemiség adta hozzá a kulturális alapot, az ezt erőszakkal elfoglaló és pusztító (zsidó)-keresztény főúri rend pedig a hatalmat. Ezt a két ellentétes és egymással ezer éve harcban álló szellemiséget hozta viszonylagos egyensúlyba a Szent Korona.

 

Azt a laikus olvasónak is tudni kell, hogy a Szent Korona a „szent”-ségét nem a pápától nyerte, bármit hazudnak róla. A Szent Korona szentsége a pápa fölött áll, ezt jól mutatják a koronán található képek, a képeken látható személyek, és azok elhelyezkedése a koronán, a meteorit kövek, a szimbólumok, a méretarányok, és az egész Szent Korona, úgy egyben. A pápa és egyháza nem szerepel a koronán. Az egyház csak sejti, de nem tudja, hogy honnan származik, és mi a koronázáson kívüli funkciója, de tudták, hogy számukra is fontos üzenetet rejt. Ezért nem semmisítették meg, inkább azt hazudták, hogy az övék. Mint ahogy ma azt hazudják, hogy van közük az István előtti magyar történelemhez, az ősi magyar lelkiséghez. Pedig nincs. A mai hatalomnak, a politikai elitnek se a kereszténység, se a magyarság szellemiségéhez, lelkiségéhez semmi köze. Csak ezt hazudják. Elég megnézni a tetteiket és az leleplezi őket. („Ne azt figyeljék, amit mondok, hanem amit teszek!”). Nézzék meg a hatalom alaptörvényét, és az mindent elmond a mai hatalom lelkiségéről. Felrúgták a leginkább keresztényi alapelvet, a társadalom elesettjeiről való intézményes gondoskodás állami kötelezettségét. Megfosztották hatalmától, önrendelkezési jogától a magyar népet, ami az elkövethető legsúlyosabb tett a magyar nép ellen.   

 

Mátyás idejére így alakult ki korának legfejlettebb alkotmányos és közjogi rendszere, a Kárpát-medencét uraló, a fölött szuverenitással rendelkező magyarsággal és annak államával, a Magyar Királysággal. Melyben az Istentől származó hatalom a Szent Koronában testesül meg, tehát a hatalom TULAJDONOSA a Szent Korona. Minden más hatalom ebből a hatalomból származik, tehát csak a hatalom BIRTOKOSA a törvényalkotó nemesi hatalom, a törvényalkotó hatalom által választott királyi végrehajtó hatalom, és a Szent Korona Alkotmányának írott és szokásjogi törvényeinek alárendelt, ekkor még megosztott bírói hatalom. Ez a történeti alkotmány magja, amit Werbőczy foglalt írásba.

 

Aki kicsit is ért a joghoz, rögtön látja, hogy ez egy közvetlenül az Istentől származtatott, megosztott hatalom, 200 évvel Montesquieu, a hatalommegosztás európai atyja előtt. Ezen az alkotmányos rendszeren két lényeges változás történik a következő, közel 400 évben, 1848-ig. Egyrészt a török alóli felszabadításért cserébe a magyar trónon ülő Habsburg király két dolgot követel magának. A nemesség királyválasztó jogáról, valamint az Aranybulla ellenállási jogáról való lemondást. Ez a szuverenitás oly mértékű korlátozása volt, amit a nemeseknek csak egy része fogadott el, a másik része a magyar alkotmányos rend védelme érdekében, alkotmányos joga alapján szabadságharcot indított. Ez volt az első - a Rákóczi-féle - szabadságharc a magyar alkotmányos rend védelme érdekében a hatalom egyik birtokosa, a végrehajtó hatalmat vezető király kizárólagos hatalomra törekvése ellen. Mivel a király külső, osztrák segítséget vett igénybe, elbuktunk, és a Habsburg király alkotmányellenes változásokat vezetett be a magyar nemzet, a magyar állam alkotmányos rendjébe.

 

Az alkotmányos rendet ért másik nagyobb változást a rendi országgyűlés utolsó törvényei hozták létre. Ezek között volt az, amelyik a nemesi szuverenitás törvényalkotó jogát kiterjesztette a polgárságra (egyben a népre, mert közben a jobbágyság intézményét eltörölte) és folyamatosan ülésező, nép által választott Nemzetgyűlést hozott létre. Ezzel nem kinyitották a lehetőséget a polgárok előtt, hogy a Szent Korona tagjai legyenek, hanem kiterjesztették rájuk a Szent Korona személyi hatályát, aminek viszont a nemzetté váló nemzetiségek nem mindegyike örült. Mert akaratán kívül vált a Szent Korona tagjává. Viszont így a világon először szintézisbe került az Istentől származó hatalom az Európában és USA-ban teret nyert néptől származtatott hatalommal. Ez viszont most a királynak nem tetszett, mert a megszerzett többletjogát érintette és háborút indított saját országa ellen.

 

Ekkor kényszerült a magyar nép a magyar alkotmányosság védelmében a második szabadságharcára, megint a hatalom egyik birtokosa, a többletjogaiért harcot indító saját királya, a végrehajtó hatalom feje ellen. És a külföldi segítségért forduló király ellen a katonai túlerő miatt megint elbuktunk, és az ország megszállásának új fejezete kezdődött.A király a korábbitól lényegesen nagyobb és súlyosabb változtatásokat vezetett be és fogadtatott el „kiegyezés” néven a magyar politikai és gazdasági elittel a magyar alkotmányos renden. Mivel magának a Szent Koronának a szuverenitását is korlátozták, a Szentkorona-tan néven összefoglalt alkotmányos rend már csak nevében és nyomokban emlékeztetett a szabadságharc előtti, vagy a Habsburg uralom előtti magyar alkotmányos rendre.

 

Akik ma a történeti alkotmány helyreállítást követelik (nagyrészt a Jobbik és környezete) akik a német megszállásra vezetik vissza az alkotmányos rend megszakadását, azokat nem árt emlékeztetni, hogy a kiegyezéssel létrejött Szentkorona-tan létrejötte sokkal súlyosabb megszállás alatt jött létre, a megszálló által. Viszont se a németek, se az oroszok nem váltak alkotmányellenesen, erőszak hatására, katonai győzelem győzteseként a magyar alkotmányos rend részéve. A Habsburgok viszont kétszer is. Tehát a Szentkorona-tan is egy megszállt állam idegen hatalom által kikényszerített alkotmánya, és nem a történeti magyar alkotmány. Ez a sorozatos, egy irányba mutató alkotmányellenes változtatások következtében kanyarodott el egyre jobban a történeti alkotmánytól

 

(Itt most nincs idő bemutatni a monarchia felbomlásának következményeit, a 18-as, 19-es alkotmányellenes kísérleteket, a Trianon utáni következményeket, vagy a II. világháború következményeit). Alkotmányos szempontból a lényeg, hogy egy rossz irányba tartó 100 éves változás után az 1945-ben alkotmányellenesen átalakított Nemzetgyűlés előbb jogot formált magának az államforma megváltoztatására, majd a következő választás után egy új alkotmány megalkotására.

 

Tehát pontosan látszik, hogy a történeti alkotmánytól való 1867-es eltérés és az utána való sorozatos alkotmánysértések sora eredményezte az 1949-es alkotmánnyal létrejött helyzetet. Ha az alkotmányosan létrejött magyar történeti alkotmányhoz akarunk visszanyúlni, akkor az 1848-as szabadságharc előtti, áprilisi törvények utáni állapotokhoz kell visszanyúlni. De még abból is ki kell venni az örökletes királyságot, és a választott király intézményét (a koronával felszentelt végrehajtó hatalom fejét) kell visszaállítani.

 

Ha mindezt látjuk a történeti alkotmányon, akkor pontosan látni azt is, hogy a történeti alkotmány jogfolytonosságát ki és hogyan állíthatja helyre.

Vagy az Isten, vagy a Szent Korona, vagy nép. Csak ezek. Vagy közülük valamelyik. És mivel az Isten mostanában nincs beszélő viszonyban velünk, a korona mutatja, „rezgi”, de egyelőre nem értjük, marad a nép.

És nem mindegy, hogy melyik nép! Mert a történeti alkotmány a Kárpát-medence és az azt uraló nép alkotmánya. Ha a történelmi alkotmányt a történelmi Magyarország (a Kárpát-medence) területére akarjuk jogfolytonossá tenni, akkor nem csak a Kárpát–medencei magyarok kellenek hozzá, hanem a Szent Korona tagsággal rendelkező összes, itt élő nép tagjai. És akkor rögtön kiderül, hogy jobban járunk, ha első lépcsőben csak a mai 93 ezres Magyarország területére, az itt élő (magyar és nem magyar, de) a Szent Korona tagsággal rendelkező személyek összességére, a magyarországi magyar népre hozzuk létre a történeti alkotmány jogfolytonosságát.

Viszont van itt még egy probléma, amit előtte rendeznünk kell. Ez pedig az önrendelkezési jog, hiszen az elején megállapítottuk, hogy alkotmányt csak belső szuverenitással rendelkező nép alkothat. Márpedig ma a magyar nép nincs az önrendelkezés állapotában, sorsáról de jure és de facto sem maga rendelkezik.

 

Tehát a történeti alkotmány jogfolytonosságának helyreállításához első lépés a nép önrendelkezési jogának a helyreállítása. Mivel jelen pillanatban egy alkotmányellenes puccsal létrehozott diktatúra állama működik Magyarországon, ebből a helyzetből kell kiindulni. Ebből 3 úton juthatunk el békésen az önrendelkezéshez. A negyedik – nem békés út - egy magyar nép által a politikai elit ellen indított szabadságharc. De erre csak akkor lesz szükség, ha a három út egyike se járható.

 

Az első lehetőség az AB kezében van. Az átmeneti rendelkezések egyik alkotmányellenes pontjának hatályon kívül helyezésével. Leírtam, hogyan.

Magyarország Alaptörvényéről - az Alkotmánybíróság 45/2012. (XII. 29.) határozata után
 

Nem jogi tudományos dolgozatot szeretnék írni, hanem az átlagembernek egyszerűen elmondani, hogy mi történt itt alkotmányozás címszó alatt, mert ennyi idő  és az AB ezen döntése után talán tisztábban látható egy laikusnak is.

 

Nem érinteném most az Alaptörvény megszületésének folyamatát, ami már az előkészítő bizottság első mondatától kezdve alkotmányellenes volt. (”Az alkotmányozó hatalom az Országgyűlés.”) És nem érintem a benyújtott szöveg változtatásait. Csak a jóváhagyott, közlönyben megjelent változattal foglalkozom.

 

A Magyar Köztársaság Alkotmányáról egy átlagembernek itt és most annyit kell tudni - azon túl, hogy az alkotmány a jogszabályi hierarchia csúcsa - hogy kimondja, hogy hogyan és mivel szüntethető meg. Mivel külön pontban, nevesítve nem szól róla (nem köti se időhöz, se feltételhez) ezért Magyarország (ideiglenes) Alkotmányát az általános jogelvek szerint, egy hasonló szintű új jogszabállyal, Magyarország (új) Alkotmányának megalkotásával lehet hatályon kívül helyezni. Ezt erősíti meg a Preambulum:

„...az Országgyűlés - hazánk új Alkotmányának elfogadásáig - Magyarország Alkotmányának szövegét a következők szerint állapítja meg:”

 

Arról meg szintén az alkotmány rendelkezik, hogy Magyarország (új) Alkotmányát HOGYAN kell megalkotni:

"(2) A Magyar Köztársaságban minden hatalom a népé, amely a népszuverenitást választott képviselői útján, valamint közvetlenül gyakorolja."

Vagyis Magyarország érvényes alkotmányát, amelyik hatályon kívül tudja helyezni az ideiglenes alkotmányt, azt csak az alkotmányozó hatalom alanyai, az Országgyűlés és a Nép EGYÜTT tudja megalkotni.

1996-ban az OGY még tudta ezt (lásd 119/96 OGY határozat preambulumról szóló része – „Az új alkotmány tartalmazzon preambulumot, amely tömören és kifejezően utaljon az alkotmányozás alanyára: az Országgyűlésre és a Magyar Köztársaság állampolgárainak közösségére;”).

 

Tehát a Magyar Köztársaság Alkotmánya pontosan tartalmazza, hogy a Magyar Köztársaság Alkotmányát hogyan és mivel lehet hatályon kívül helyezni.

Az Országgyűlés és a nép által KÖZÖSEN alkotott Magyarország Alkotmányával.

 

Fentiekre tekintettel a Magyarország Alaptörvénye nevű törvény, ezen kritériumok egyikének se felel meg, több szempontból se.

Egyrészt Magyarország Alaptörvénye még nevében se alkotmány. Nem is lehetne, mert preambulumnak számító Nemzeti Hitvallás részében két alkotmányt is elismer Magyarország HATÁLYOS (!) Alkotmányának. A történeti alkotmányt is, meg a ’90. május 2-án hatályos 49. évi XX. törvényt (Magyar Köztársaság Alkotmányát).

Másrészt Magyarország Alaptörvénye - a Magyar Köztársaság jogrendje alapján - közjogilag érvénytelen, mert nem az alkotmányozás alanya alkotta meg. Nem csak az ellenzék, de a nép is teljesen ki lett hagyva az Alaptörvény megalkotásából.

 

 

(A további érvek ismertetésétől itt eltekintenék). Ennyi érv pont elég annak bizonyítására, hogy

az Alaptörvény nem alkotmány, hanem egy alacsonyabb szintű - alkotmányellenes, közjogilag érvénytelen - jogszabály, ezért önmagában nem alkalmas az alkotmány hatályon kívül helyezésére.

Miért fontos ennek bizonyítása? Azért, mert az Alaptörvény Átmeneti Rendelkezéseiben nem az Alaptörvénynek, mint Magyarország új Alkotmányának erejére hivatkoznak (mint láttuk, ezt nem is tehették volna) hanem a megalkotáskor hatályos alkotmány egy pontjában kapott felhatalmazásra. Ami ugyan nem azt tartalmazta, amire hivatkozásként használták, de volt ilyen pont, melyre a képviselők a hatályon kívül helyezésre hivatkoztak. Tehát a nem létező hatályon kívül helyező jogukat, levezették egy nem arról szóló jogszabályi szakaszból. Ezt tartalmazta az Átmeneti Rendelkezések 31. cikk (2) bekezdése. Ezzel, erre hivatkozva helyezték hatályon kívül az alkotmányt.

 

Na, ezt a 31. cikk (2) bekezdést törölte el most az AB, és ezzel kihúzta a hatályon kívül helyezés hibásan hivatkozott jogalapját az Országgyűlés alól.

Innen kezdve nincs jogalap, hivatkozási hely a hatályon kívül helyezésre, és akkor csak a törvény ereje marad, arról viszont többszörösen bizonyítottuk, hogy nem alkalmas a Magyar Köztársaság Alkotmányának hatályon kívül helyezésére.

 

Innen pedig csak egy lépés, hogy akinek jogosan sérti az érdekét, az kérje a 31. cikk (3) bekezdése teljes tartalmának törlését, ami így kezdődik:

 

„(3) Hatályát veszti

a) a Magyar Köztársaság Alkotmányáról szóló 1949. évi XX. törvény,”

 

És amikor ezt törli az AB – mi mást tehetne - akkor az alkotmány újra hatályba lép.

 

Tehát a következtetésem egyértelmű.

Az AB 45/2012. (XII. 29.) határozatával megteremtődött a feltétel (megnyílt a jogi út) a 89-es ideiglenes jogállami alkotmány hatályba visszahelyezéséhez és ezzel az Alaptörvény alkotmányellenessége kimondásához és hatályon kívül helyezéséhez.

És ami ettől sokkal fontosabb, ezután mindenki pontosan fogja érteni, hogy Magyarország Alkotmányát csak a népszuverenitás elve alapján, az Országgyűlés és a nép EGYÜTT alkothatja meg, és meg is kezdhetik a megalkotásának az előkészítését.

 

Na, van gyakorló jogász, netán alkotmányjogász, aki segít megszövegezni ezt a beadványt? Vagy aki megcsinálja és beadja?

Mert a pártokra és a képviselőkre, valamint a szakértőikre, de szerintem még az ombudsmanra se számíthatunk ebben.

Van, aki segítene? Nem nekem, a magyar népnek!

Megfelelő sajtónyilvánossággal szerintem lenne hatása, és beindítaná végre az Alaptörvény hatályon kívül helyezéséhez és a diktatúra megszüntetéséhez vezető folyamatot.

 

A második lehetőség a Fidesz képviselőinek kezében van. Mivel a 89-es ideiglenes alkotmány tartalmazza, hogy hogyan hozható létre Magyarország Alkotmányának megalkotásával a magyar nép önrendelkezése, ezért a 89-es alkotmányhoz való visszatérés az egyik út az önrendelkezés irányába. A 89-es alkotmány előírásának megfelelően egy népszuverenitás elve alapján, a nép által megalkotott alkotmánnyal. De ezt csak ebben a parlamenti ciklusban, az alkotmány által választott képviselők tehetik meg, a Magyarország Alaptörvénye nevű törvény hatályon kívül helyezésével. Nagy valószínűséggel nem fogják megtenni, de a lehetőség még egy évig adott.

A harmadik békés lehetőség a nép kezében van. A diktatúra tényének kinyilvánításával a hatalom tudomására hozni, hogy vagy hozzájárul egy nép által alkotott alkotmány megalkotásának elősegítéséhez, és akkor azzal helyre lehet állítani a nép önrendelkezését, vagy nem marad más lehetősége a népnek, mint alkotmányos ellenállásba kezdeni, és ha az nem vezet eredményre, akkor szabadságharcot indítani a politikai elit ellen. Ennek minden következményével.

 

Kicsit hosszú lett, de látható belőle, hogy a történelmi alkotmány jogfolytonosságának helyreállításában az első lépés a nép önrendelkezési jogának helyreállítása. A nélkül a nép NEM TUDJA helyre állítani a jogfolytonosságot. És abban mindhárom úton elindultunk. Amelyik járható, és amelyiken hamarabb célba érünk, az hozza el az önrendelkezést. És azzal lehet majd tovább lépni, létre hozni a magyar nép államát, amelyik rendelkezik azzal az alkotmányos hatalommal és képességgel, hogy helyre tudja állítani a területén a történeti alkotmány hatályát, jogfolytonosságát.

 

A leírtakból egy másik dolog is látszik, amiért ez az írás megszületett. Úgy, ahogy Kásler és hívei, valamint ahogy a Jobbik vissza szeretné állítani a történelmi alkotmány jogfolytonosságát, azt úgy jogszerűen és alkotmányosan NEM LEHET megtenni.Illetve alkotmányellenesen, egy másik alkotmányellenes puccsal lehet. Csak azzal létrehozva ugyanolyan érvénytelen lesz, mint a mai alaptörvény.

 
NAPTÁR
2024. Április
HKSCPSV
01
02
03
04
05
06
07
08
09
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
01
02
03
04
05
<<   >>
 
OROSZ-UKRÁN-KONFLIKTUS
 
2012. ÍRÁSOK
 
2014. ÍRÁSOK
 
2016. ÍRÁSOK
 
2018. ÍRÁSOK
 
2020. ÍRÁSOK
 
2022. ÍRÁSOK
 

Ha te is könyvkiadásban gondolkodsz, ajánlom figyelmedbe az postomat, amiben minden összegyûjtött információt megírtam.    *****    Nyereményjáték! Nyerd meg az éjszakai arckrémet! További információkért és játék szabályért kattints! Nyereményjáték!    *****    A legfrissebb hírek Super Mario világából, plusz információk, tippek-trükkök, végigjátszások!    *****    Ha hagyod, hogy magával ragadjon a Mario Golf miliõje, akkor egy egyedi és életre szóló játékélménnyel leszel gazdagabb!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, nagyon fontos idõnként megtudni, mit rejteget. Keress meg és nézzünk bele együtt. Várlak!    *****    Dryvit, hõszigetelés! Vállaljuk családi házak, lakások, nyaralók és egyéb épületek homlokzati szigetelését!    *****    rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com - rose-harbor.hungarianforum.com    *****    Vérfarkasok, boszorkányok, alakváltók, démonok, bukott angyalok és emberek. A világ oly' színes, de vajon békés is?    *****    Az emberek vakok, kiváltképp akkor, ha olyasmivel találkoznak, amit kényelmesebb nem észrevenni... - HUNGARIANFORUM    *****    Valahol Delaware államban létezik egy város, ahol a természetfeletti lények otthonra lelhetnek... Közéjük tartozol?    *****    Minden mágia megköveteli a maga árát... Ez az ár pedig néha túlságosan is nagy, hogy megfizessük - FRPG    *****    Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Why do all the monsters come out at night? - FRPG - Aktív közösség    *****    Az oldal egy évvel ezelõtt költözött új otthonába, azóta pedig az élet csak pörög és pörög! - AKTÍV FÓRUMOS SZEREPJÁTÉK    *****    Vajon milyen lehet egy rejtélyekkel teli kisváros polgármesterének lenni? És mi történik, ha a bizalmasod árul el?    *****    A szörnyek miért csak éjjel bújnak elõ? Az ártatlan külsõ mögött is lapulhat valami rémes? - fórumos szerepjáték    *****    Ünnepeld a magyar költészet napját a Mesetárban! Boldog születésnapot, magyar vers!    *****    Amikor nem tudod mit tegyél és tanácstalan vagy akkor segít az asztrológia. Fordúlj hozzám, segítek. Csak kattints!    *****    Részletes személyiség és sors analízis + 3 éves elõrejelzés, majd idõkorlát nélkül felteheted a kérdéseidet. Nézz be!!!!    *****    A horoszkóp a lélek tükre, egyszer mindenkinek érdemes belenéznie. Ez csak intelligencia kérdése. Tedd meg Te is. Várlak    *****    Új kínálatunkban te is megtalálhatod legjobb eladó ingatlanok között a megfelelõt Debrecenben. Simonyi ingatlan Gportal